ER DIN VIRKSOMHED UP-TO-DATE MED SIN STRATEGI?

ER DIN VIRKSOMHED UP-TO-DATE MED SIN STRATEGI?
Hvad er din strategi for at vinde kunder?
Hvad er din strategi for at indtage nye markeder?
Hvad er din strategi for salg?
Hvad er din strategi for markedsføring?
Hvad er din strategi for at fastholde kunder?
Hvad er din strategi når du lancerer nye produkter?
Hvad er din strategi når du kommunikerer, undersøger dine kunders behov og indtryk af din virksomhed og dine kunder?
Strategi er buzzword i dag, vi bruger det hyppigt og det er magisk, fordi alle lytter til dig når du nævner ordet.
Du har sikkert også læst med helt herned i kraft af det ords styrke😊 MEN…
Hvis man ikke ved hvem man taler til eller hvis man ikke taler det samme sprog, så virker en kommunikationsstrategi vel aldrig?
Eksempel: Sat på en spids, hvis man laver den bedste kommunikationsstrategi og bygger sine argumenter logisk og stærkt op, men skal tale til et publikum der kun taler og forstår dansk, også vælger at formulere sig på kinesisk, hvad sker der så med den strategi? De løber skrigende ud af lokalet eller hvis de er meget høflige lader de som om de lytter med mens opmærksomheden er på alt andet interessant.
Sådan agerer nogle virksomheder overfor deres eksisterende og potentielle kunder i dag. De taler et sprog og kunderne et andet, således taler de forbi hinanden og mister hinanden. Sagt med andre ord er strategi vigtigt, men der er noget der kommer før og det er din præcise forståelse af dit publikums sprog og behov (læs: dine kunders behov).
Har du tænkt over at virksomheder lancerer nye produkter og alligevel rykker de ikke mærkbart hos kunderne?
4 fejl som virksomheder begår når de vil strategi ift. deres marketing og deres strategi ift. salg til kunder:
Mange virksomheder laver en fejl i strategi når de antager at kunder først og fremmest er individuelt tænkende væsener. Det er kunder ikke.
Mange virksomheder antager i deres strategi at kunder er fuldt bevidste om deres intentioner og træffer rationelle beslutninger. Det er kunder ikke.
Mange virksomheder antager i deres strategi at mennesker altid er de samme, uafhængig af social kontekst og humør. Det er kunder ikke.
Mange virksomheder antager i deres strategi at mennesker altid ved hvad de vil have og hvilke behov de har. Det ved kunder ikke.
Der er behov for en revideret strategi.
Sådan bør virksomheder revidere deres strategi: *Kunder er først og fremmest mennesker der er sociale væsener😊
*Kunder træffer ikke beslutninger ud fra strategi, men ud fra begrænset bevidsthed om og mangelfuld kendskab til verden
*Kunder træffer ofte spontane beslutninger
*Kunder skifter oftest præferencer efter humør og social kontekst😊

En nobelprisvinder har påvist at mennesket ikke er en funktion af økonomiske kalkuler og bevist at vi grundlæggende slet ikke er så rationelle og kalkulerende som antaget af virksomheder. Det økonomiske menneske er efterhånden en dødsild🧐
Derfor fejler virksomheder grundlæggende i deres strategi om marketing, strategi om salg, strategi om kommunikation osv.
Har jeg overset nogle fejl i strategi som virksomheder gør sig skyldige i?
Giv endelig feedback, om du er enig eller uenig.
Du kan booke os til et foredrag om emnet, hos Booking Manager Karen: 24241531

+ Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld nyhedsbrev

Kontakt mig!

Hey! Skal du ikke have besked når vi udgiver et nyt blogpost? Eller spændende tilbud skræddersyet til dig? Så tilmeld dig forneden og vær en del af MINDSHIFT. Vi sender dig eksklusive tilbud uden at spamme dig 😀

Du bliver kontaktet snarligt

Ny bog på vej
"Sådan får du 100 borgere i job på rekord tid
- kunsten at bygge bro mellem jobcentre, borgere og virksomheder"

Ny bog på vej

"Sådan får du 100 borgere i job på rekord tid

- kunsten at bygge bro mellem jobcentre, borgere og virksomheder"

Følg med os. Ønsker du udpluk af bogen i digital version, så tilmeld dig.

You have Successfully Subscribed!